مدل های جدید و شیک پالتو

مدل های جدید و شیک پالتو

پاییز با سرعت داره میگذره و کم کم هوا داره سرد میشه. این یعنی باید به فکر لباس های گرم باشیم و با لباس های نخی تابستون خداحافظی کنیم. به همین منظور مدل های جدیدی از انواع پالتو زنونه رو قرار میدم که مطمئنم کم و بیش بهش فکر میکردین.

پارچه های مناسب برای دوخت پالتو
بهترین جنس ها برای پالتو، پارچه های پشمی و فوتر هستن. این پارچه ها گرما رو در خودشون نگه میدارن و به شکل عایق عمل میکنن و باعث میشن در زمستون سرمای بیرون به بدن منتقل نشه. پارچه های پشمی چروک نمیشن و دوام زیادی دارن. البته پارچه های پشمی انواع و کیفیت های مختلفی دارن که بستگی به این داره که پشم چه حیوونی باشه. پارچه های فوتر هم که کاربرد های زیادی دارن. یکی از کاربرد هاشون استفاده برای دوخت پالتو هست که اکثر پالتو های بازار هم از همین جنس هست.

تست مرغوب بودن پارچه فوتر و پشمی
موقع خرید فوترباید دقت کنیم که جنسش مرغوب باشه و به مرور زمان گلوله نشه و یا رنگش رو از دست نده. تست مرغوب بودن پارچه فوتر هم این طوری که از اطرافیانم شنیدم و دیدم به این صورته که باید با ناخن روی یه گوشه اش بکشیم. اگر بعد از سه چهار بار که ناخن کشیدیم، پرز هاش بالا نیود، جنس خوبیه. البته پارچه ای که از پشم باشه داستانش جداست و این روش صدق نمیکنه. پارچه پشمی رو هم اگر اصل باشه و یه تیکه کوچولو ازش بسوزونی دقیقا بوی گوسفند میده.

 

منبع :

https://www.2nafare.com